by The Epoch Times November 23, 2020

A China Daily newspaper box in Midtown Manhattan, New York City, on Dec. 6, 2017. China Daily is a Chinese state-run newspaper published in the English language. (Benjamin Chasteen/The Epoch Times)

China Daily, the Chinese regime’s propaganda outlet, has spent millions for the past six months on U.S. publications, according to its statement (pdf) filed last week with the Department of Justice under the Foreign Agents Registration Act (FARA).

According to the statement, China Daily’s overall expenses from May 1 to Oct. 31 this year were above $4.4 million, in which around $3.1 million was spent on printing, advertising, and distribution, and about $1.3 million for payrolls and other operating expenses.

The Wall Street Journal, Los Angeles Times, Foreign Policy, the Seattle Times are some of the notable receivers.

Los Angeles Times received $340,000 for advertisements and $111,501 for printing newspapers in the past six months.

Over the past few years, China Daily has spent millions running supplements—called “China Watch”—containing propaganda disguised as news in major U.S. media outlets. These supplements are inserted as advertisements in newspapers or paid programs online.

However, scholars researching Chinese influence activities in the United States said in a 2018 report (pdf) that “it’s hard to tell that China Watch’s material is an ad.”

Read more